Friday, 29 September 2017

Aku, Wanita Muda Jerawat Bernanah Dan Pampers Anak

Kisah Aku, Wanita Muda Jerawat Bernanah Dan Pampers Anak

Sebagai ibu bekerja memang adalah kadang-kadang tak sempat nak peduli hal rumah. Sekali tengok, pampers anak langsung dah habis. Pulak tu waktu baru balik kerja, dah malam pula tu. Alamak.. macammana jugak? Nak tak nak memang kena keluar beli la. Penat-penat pun terpaksa juga. Takkan lah anak tidur tak pakai pampers. Satu hal pula nak cuci kencing berak dia nanti.
Masa tu tengah beratur nak bayar pampers anak, saya nampakla kan dari jauh muka cashier tu. Perempuan. Muda lagi orangnya. Raut wajahnya memang nampak cantik. 

jerawat bernanah dan berdarah
Sumber : cystic acne


Tapi sayang, mukanya penuh jerawat besar-besar. Macam nak bernanah pun ada. Muka macam dah layu. Mungkin dah penat kot. Dah lama bekerja kot.
Sambil-sambil tunggu orang beratur, saya duk karang ayat dalam kepala.
Bukan apa, saya memang teringin sangat nak bantu orang-orang yang ada masalah kulit, terutamanya orang yang masih muda remaja. Saya faham, sebab saya dulu pun pernah ada masalah jerawat teruk. Masa zaman study dulu. Memang teruk sangat, sampai saya rasa tak nak keluar jumpa orang. Tapi, apa boleh buat kan? Tengah belajar pulak. Kenalah keluar pergi kelas.
Masa tu ayah saya beli ubat kat farmasi, ubat yang ada antibiotik. Risau juga dia dengan muka anak perempuan dia ni, takut takda orang berkenan kot. Tapi dia suruh jaga betul-betul sebab ni ubat terkawal kan, so mungkin ada bahan berbahaya juga lah. Alhamdulillah lepas guna ubat tu, jerawat yang teruk tu hilang, dan tak muncul-muncul sampai sekarang, cuma parutnya masih ada sikit. Never mind, I wear my scars proudly. 
Tapi sekarang saya dah guna produk lain. Produk yang semulajadi dan dijamin selamat. Yelah, kita dalam nak cantik-cantik pun selain pilih produk yang sesuai dengan kulit kita, kena pilih juga produk yang dijamin selamat. Tak ada bahan kimia dan tak menyebabkan kesan sampingan.
Saya temui semua kriteria tu dalam produk Shaklee. Bukan tak yakin dengan produk tempatan. Produk tempatan pun banyak yang bagus-bagus. Cuma jenama Shaklee dah wujud selama 100 tahun dan bertahan sampai sekarang. Setiap produknya mesti ada kajian kualiti dan keselamatan sebelum dipasarkan.
Saya tahu, ramai yang menuding jari kepada produk Shaklee yang menyebabkan macam-macam penyakit tapi sampai sekarang belum terbukti, malah ada yang menarik balik kenyataan tersebut. Shaklee tak adalah saman-saman pun orang yang kutuk produk dia. Sebabnya tak sampai level diorang la nak layan komplen-komplen tak berasas macam tu. Kalau kena saman, agak-agak mampu tak nak bayar. Syarikat antarabangsa pula ni.

Set Berseri Tanpa Jerawat Bantu Kurangkan Jerawat Dalam 6 Bulan

Masalah kulit boleh berlaku sekiranya kulit tidak mendapat nutrisi yang cukup dan terdedah kepada benda-benda yang merosakkannya. Dalam kes jerawat, ia terjadi disebabkan oleh liang roma yang tersumbat.
Faktor penyebab jerawat ialah keradangan. Banyak benda yang boleh menyumbang kepada keradangan. Stress, pemakanan dan terdedah kepada pencemaran, termasuk asap rokok dan pencemaran persekitaran kita. 
Kulit juga perlukan nutrisi yang cukup untuk sihat. Shaklee dan susun produk yang sangat penting untuk kulit. Bila kita bekalkan kulit kita dengan nutrisi yang cukup, dia akan membaikpulih sendiri untuk menghasilkan kulit yang lebih sihat dan bermaya.
Apa yang kita dapat?
Kesihatan dari dalam yang dipancarkan ke luaran.
Tapi sebenarnya kan...
Orang selalu komplen, produk Shaklee ni selalu nak kena ambik banyak-banyak. Cik kak... awak kena sedar, dalam makanan harian kita pun untuk cukupkan keperluan nutrisi harian kena makan pelbagai jenis makanan. Begitu juga makanan tambahan, tak boleh nak campur semua sekali dalam 1 produk saja. Sebab setiap zat tu fungsi dia berbeza.

Fungsi Setiap Produk Dalam Set Kulit Berseri Tanpa Jerawat

Set ini dilengkapi dengan 4 produk yang menjadi makanan utama kulit. Iaitu, protein, kolagen, vitamin C dan GLA.
Fungsi setiap 1 secara umum ialah:
ESP untuk kulit cantik : protin berkualiti yang membantu pembinaan sel sihat untuk pemulihan lebih cepat.
GLA untuk kulit bebas cela : membantu melembabkan kulit dan mengawal selia masalah hormon.

Kolagen untuk kulit lebih muda : memberi kesan kulit lebih anjal dan tegang dan juga menutup liang-liang pori.

Vitamin C untuk kulit lebih berseri : melindungi kulit dari pencemaran dan kerosakan akibat radikal bebas.
Jangan tunggu lama-lama untuk selesaikan masalah jerawat anda. Makin lama, makin melarat.

Hubungi saya sekarang untuk menempah Set Kulit Berseri Tanpa Jerawat Sekarang dengan whatsapp 012 621 1883.

jerawat berdarah

Nak sambung sikit cite beli pampers tadi. Tiba masa daku nak membayar. Adik tu dah scan pampers anak saya yang saya bawa tadi.

Eh eh eh.. kenapa saiz S? Anakku pakai saiz M la.. boleh tukar tak?
.
Boleh kak..
.
Berbalas senyuman.
.
Tulah berangan, sampai tak perasan apa yang diambiknya..
.
😅😅
Kecantikan terletak pada mata yang memandang. Kecantikan di wajah terzahir dari kecantikan dalam hati. Cantikkan hati, cantiklah zahirnya.

Jangan lupa whatsapp saya di 012 621 1883 untuk membuat tempahan Set Kulit Berseri Tanpa Jerawat ya...

1 comment: